Bułki z rozmarynem

Jaki dzisiaj piękny dzień! 
Słońce pozwoliło mi w końcu na fotografowanie w świetle dziennym, w związku z czym postanowiłam zrobić mojej rodzince świąteczne śniadanko. 
Wiem, że niektórzy z Was próbowali już wypieku chleba z mojego przepisu, jestem bardzo szczęśliwa! Mam zatem nadzieję, że skoro próbowaliście już chleba, spróbujecie też upiec domowe bułki z rozmarynem


Składniki:
20 gramów świeżych drożdży lub 10 gramów suchych drożdży
½ łyżeczki cukru
2 łyżki mleka
500 g mąki pszennej
2 łyżeczki soli
50 gramów roztopionego masła
2 łyżki stołowe świeżego posiekanego rozmarynu
280 gramów letniego mleka

Z podanej ilości wychodzi 12 bułek. 


Wykonanie:
Jeśli użyjecie świeżych drożdży, należy je pokruszyć do miseczki, dodać cukier i dwie łyżki stołowe mleka. Następnie całość dokładnie wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce. 
W przypadku, gdy użyjecie drożdży suchych, należy je dodać bezpośrednio do mąki wraz z cukrem, z pominięciem dwóch łyżek stołowych mleka. 
Mąkę należy przesiać, dodać sól, roztopione masło, rozpuszczone drożdże oraz posiekany drobno świeży rozmaryn. Na końcu dodać letnie mleko. Zagnieść ciasto, około 7-8 minut. Na początku ciasto będzie kleić się do rąk, przy końcu wyrabiania ciasto będzie już elastyczne. 
Proszę nie dodawajcie więcej mąki - można ewentualnie lekko wysypać mąką stolnicę przed wyrabianiem ciasta. 
Wyrobione ciasto przełożyć do miski wysmarowanej olejem, przykryć szczelnie folią spożywczą i odstawić w ciepłe miejsce na około godzinę. 
Wyrośnięte ciasto należy podzielić na 12 części. Uformować kulki, ułożyć na blaszce wyłożonej pergaminem, przykryć bawełnianą ściereczką i pozostawić do ponownego wyrośnięcia w ciepłym miejscu na około 30 minut. 
W tym czasie należy rozgrzać piekarnik do temperatury 200 stopni, program góra/dół (bez termoobiegu). Piec bułki przez około 25-30 minut, do czasu, aż bułki się zarumienią. 
My lubimy dobrze wypieczone i chrupiące - zatem na ostatnie 5 minut włączyłam termoobieg. 
Bon appetit! 



Komentarze