Karkówka na piwie

Przepisów na karkówkę na piwie jest mnóstwo, zatem do końca nie mogę powiedzieć, że jest to mój autorski przepis, bo to nie ja go wymyśliłam.
Z drugiej jednak strony, podam Wam moje autorskie składniki, na bazie których wyczarujecie taką karkówkę na piwie, że zakochacie się w niej od pierwszego "powąchania." 
Sporo czasu zajęło mi dobranie takiej mieszanki przypraw i takiego rodzaju piwa, abym mogła powiedzieć: "Tak, to jest to! Nic bym tu nie zmieniła ..."
Mam zatem nadzieję, że i Wy, po wypróbowaniu mojego przepisu, powiecie to samo.
Jest jeszcze jedna, ogromna zaleta mojego przepisu - mięso nie musi się marynować godzinami w lodówce, użyte w nim składniki mają tak wyraziste smaki, że mięso smakuje bosko i doskonale nimi przechodzi. 


Składniki:
1 kg. karkówki
2 duże cebule
4 średnie ząbki czosnku
6 suszonych śliwek kalifornijskich
1 piwo - polecam szczególnie piwo FORTUNA ŚLIWKOWA, FORTUNA CZARNA
3 łyżeczki majeranku
1,5 łyżeczki cząbru
sól, pieprz do smaku
olej do smażenia

Wykonanie:
Karkówkę należy umyć, osuszyć, następnie natrzeć z każdej strony solą i pieprzem.
Cebule, czosnek i śliwki należy drobno posiekać.
Na patelni rozgrzać olej, następnie obsmażyć mięso z każdej strony na złoto - brązowy kolor. 
Następnie odstawić mięso do garnka, aby odpoczęło.
W tym czasie, na tym samym tłuszczu, podsmażyć cebulę, czosnek oraz śliwki. 
Po uzyskaniu złotego koloru, zalać piwem i doprowadzić do wrzenia. 
Zdjąć z ognia, dodać przyprawy (majeranek, cząber), kolejno wlać całość do garnka z karkówką. 
Gotować mięso do pożądanej miękkości, około 1,5 - 2 godzin.
W połowie gotowania odwrócić mięso w garnku choć jeden raz.
Dzięki rodzajowi użytego piwa mięso uzyska piękny, ciemnobrązowy kolor, a powstały z gotowania sos będzie miał cudowną, ciemną, pieczeniową barwę. 
Sos można podać na kilka sposobów - naturalny, odcedzony na sitku lub zaciągnięty.


Moja propozycja podania - ziemniaczki z wody ze świeżym koperkiem i do tego czerwona kapusta, nazywana przez moją Mamę kapustą "szmurowaną." Ja też tak ją nazywam. 
Jeśli chcecie przepis na taką kapustkę, dajcie znać w komentarzach - bardzo chętnie Wam go podam.
Bon appetit!


Komentarze

  1. uwielbiam, szczególnie na piwie!!
    Oh... zrobiłam się głodna... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zatem spróbować mojego przepisu. Na pewno będzie smakować! :)

      Usuń

Prześlij komentarz