Kolorowe muffiny

Cudowny tydzień, wspaniała pogoda, powietrze pachnie wiosną, drzewa kwitną, "mleczyki" rosną ... Najpiękniejsza pora roku, bo wszystko budzi się do życia ... 
W moim sercu i duszy kolorowo i pogodnie, zatem i w kuchni nie może być inaczej! 
Wielu z Was prosiło mnie o przepis na czekoladowe muffiny, które zrobiłam na Wielkanoc - wtedy z cudownym kremem kajmakowym, który zdobyłam na Frymarku Bydgoskim.  
Niestety nie zdążyłam ich sfotografować, bo nadmiar kuchennych obowiązków skutecznie mi to utrudnił tym bardziej, że w tym roku Wielkanoc dla całej rodziny organizowałam u siebie.
Jednak nic straconego, nadrabiam zaległości i danego słowa dotrzymuję, zatem dzisiaj przepis na niezawodne muffiny, które wychodzą każdemu i na wszystkie sposoby. 


Składniki (na 12 muffin):
1 i 3/4 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki stołowe dobrej jakości kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 jajko
1 szklanka mleka
1/3 szklanki + 2 łyżeczki oleju
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


Wykonanie:
Wykonanie jest śmiesznie proste!
Należy przygotować dwie miski - w jednej należy odmierzyć i wymieszać mokre składniki, w drugiej odmierzyć i wymieszać suche składniki - oprócz sody!
Nagrzać piekarnik do temperatury 200 stopni, program góra/dół, bez termoobiegu. 
Formę do muffin wyłożyć papilotkami.
Wymieszać suche i mokre składniki, na sam koniec dodać do całości sodę, wymieszać i natychmiast nakładać ciasto do papilotek. 
Wstawić do piekarnika i piec przez 20 minut. 
Bon appetit! 


Dodatki:
Jakie tylko podpowiada Wam wyobraźnia, np. czekolada lub krem, jak u mnie. 
Czekolada:
3/4 szklanki posiekanej czekolady + 1/4 do posypania muffin (3/4 dodać do suchych składników, resztą posypać muffiny przed pieczeniem).
Krem:
Najbardziej popularny krem do muffin robi się na bazie masła i barwników. Jest to krem, który ładnie się trzyma, jednak mi nie odpowiada zarówno smakiem jak i swoją "ciężkością." 
Polecam Wam mój ulubiony krem, sprawdzony i równie idealnie trzymający się - na bazie mascarpone i śmietany kremówki:
250 gramów serka mascarpone
150 gramów śmietany kremówki 36 %
1/2 opakowania galaretki owocowej o ładnym kolorze (można ją zastąpić barwnikiem spożywczym)
Kremówkę należy ubić, następnie wymieszać z serkiem mascarpone, dodać galaretkę - gotowe! Prawda, że proste?

Komentarze

Prześlij komentarz