Egzotyczny ryż

Natchniona wiosną i moją wycieczką nad morze nabrałam ochoty na coś lekkiego i orzeźwiającego. Prezentuję Wam dzisiaj przepis własnego pomysłu, który zyskał wielkie uznanie mojej małej rodzinki i od dziś będzie często gościł na naszym stole. 
Mam zatem nadzieję że i Wy odważycie się podążyć moimi śladami i wypróbujecie ten przepis u siebie. 
Będzie smakował szczególnie fanom kuchni chińskiej, wietnamskiej czy indyjskiej. 
Zapraszam. 


Składniki:
6 udek z kurczaka bez kości (ewentualnie 1 pierś z kurczaka)
1 spora zielona cukinia
3 papryki (żółta, pomarańczowa, zielona)
1 duża cebula
4 ząbki czosnku
2 paczki ryżu tricolor
1 limonka
kolorowy pieprz (młynek)
sól himalajska (młynek)
oliwa z oliwek (do smażenia)
listki świeżego tymianku (z 2,3 gałązek)
1/2 łyżeczki suszonego tymianku
1/2 łyżeczki suszonego imbiru
1-1,5 łyżeczki suszonych liści kolendry
1 łyżeczka kurkumy
kiełki fasoli mung
kiełki rzodkiewki


Wykonanie:
Papryki umyć, przekroić na pół, pozbawić gniazd nasiennych i obrać ze skóry (ja to robię za pomocą piekarnika - jeśli chcecie poradę jak to zrobić - dajcie znać). Pokroić na cienkie paski. 
Udka z kurczaka umyć, następnie pokroić w cienkie paski. Obrać cebulę i czosnek, cebulę posiekać w piórka, czosnek w drobną kosteczkę. 
Na patelni rozgrzać oliwę, dodać mięso, cebulę i czosnek - podsmażyć. Dodać sól oraz pieprz.
Kolejno dodać papryki. Podsmażyć z resztą składników. 
Na tarce zetrzeć skórkę z limonki, następnie wycisnąć z niej sok. 
Dodać tylko sok wyciśnięty z limonki oraz wszystkie przyprawy - oprócz kurkumy!
Zalać odrobiną wody i dusić całość do miękkości mięsa. 
W tym czasie pokroić cukinię (ze skórą) na cienkie paski lub zrobić makaroniki (jak u mnie, jeśli macie odpowiedni nożyk). 
Dodać cukinię przy końcu duszenia mięsa - powinna być al dente. 
Ugotować ryż według przepisu na opakowaniu, z dodatkiem kurkumy.  


Podawać z ryżem, posypane skórką startą z limonki oraz z pędami fasoli mung (stanowi ona idealne uzupełnienie smaków oraz faktur w naszym daniu). 


Dodatkowo, aby dodać nutkę ostrości oraz dla samego wyglądu, położyłam na wierzch kilka kiełków rzodkiewki. 
Smacznego! 


Komentarze