Cudownie owocowe lody jogurtowe

Tak jak obiecałam, słowa dotrzymuję i dziś dla Was mam kolejny przepis na upalne dni. Dodam tylko, że jest śmiesznie prosty i chyba najłatwiejszy ze wszystkich przepisów na lody, jaki znam. Najważniejsze jest to, że nie wymaga specjalnej maszynki do lodów ani też uciążliwego mieszania, co skutecznie odstrasza wszystkich od robienia lodów w warunkach domowych. 
Przepis nadaje się również dla osób będących na diecie bezglutenowej, wystarczy podane w przepisie ciasteczka zastąpić tymi bez glutenu lub pominąć je zupełnie. Podobnie ma się w przepisie użycie cukru - można go również pominąć, jeśli słodycz owoców w zupełności Wam wystarczy. 


Kolejną ich zaletą jest to, że mogą smakować jak tylko zechcecie - użyjcie do ich zrobienia swoich ukochanych sezonowych owoców, dopóki jeszcze są!
Podane w przepisie składniki wystarczą na 10 sztuk, będziemy zatem potrzebować 10 plastikowych kubeczków oraz tyle samo patyczków do lodów. 


Składniki:
100 gramów dowolnych ciasteczek (digestive, korzenne, owsiane, bezglutenowe)
405 gramów mleka skondensowanego light
500 gramów jogurtu naturalnego typu greckiego
500 gramów czerwonych oraz czarnych owoców sezonowych (ja użyłam truskawek, czerwonych porzeczek, jagód oraz jeżyn)
30 gramów cukru waniliowego plus cukier drobny do wypieków (ilość dowolna, ja dodałam 4 łyżeczki)

Wykonanie:
Ciasteczka należy drobno pokruszyć (na piasek) i wymieszać z dwoma łyżkami stołowymi mleka skondensowanego. Dokładnie wymieszać. Powstałą masą wyłożyć dno kubeczków, dociskając lekko palcami. 
Większe owoce należy pokroić. Do robota kuchennego przełożyć owoce, mleko oraz jogurt. Zmiksować. Radzę tą czynność podzielić na dwa razy (aby nie ochlapać pół kuchni! :)).
Gotową mieszankę wlać do kubeczków. Wbić patyczki, najlepiej aż do warstwy z ciastek - będą wtedy ładnie i prosto się trzymały. 
Wstawić do zamrażalnika, najlepiej na noc. 
Gotowe! 


Komentarze

Prześlij komentarz