Różowa sałatka śledziowa

Prosty, łatwy i szybki przepis tym razem na wspaniałą sałatkę śledziową. 
Wielu z Was prosiło mnie o tego typu przepisy, zatem spełniam Wasze życzenia. :)
Może niektórych zaskoczy jednoczesne użycie takich składników jak buraki i śledzie a'la Matjas, jednak skuście się na jej zrobienie i spróbowanie - smak Was zaskoczy. 
Dodatkowo mam nadzieję że zaintryguje Was mój sposób podania "brzydkiej" sałatki z majonezem - niech to będzie dla Was inspiracją.  
Zachęcam zatem do zrobienia sałatki i popuszczenia wodzy fantazji przy podawaniu jej Waszym gościom. Nie obrażę się również, jeśli skorzystacie z mojego pomysłu na jej zaserwowanie. :)

Jeśli skorzystałaś/eś z mojego przepisu - będę cudownie szczęśliwa, jeśli wyślesz mi zdjęcie Twojej wersji na garniecmagalie@gmail.com
Twoje zdjęcie zostanie opublikowane w specjalnej zakładce na moim blogu oraz na moim profilu w serwisie Facebook
Zachęcam Was do wspólnej zabawy! Gotujmy razem! :)


Składniki (porcja dla 4 – 5 osób):
4 filety śledziowe solone a’la Matjas
1 słoik (około 350 gramów) buraczków wiórków 
2 duże ziemniaki
4 ogórki konserwowe
1 średnia cebula
1 duże słodko – kwaśne jabłko
1 słoik majonezu (ilość według upodobań)
sól i pieprz do smaku
Dodatkowo:
2 zielone jabłka
kiełki rzodkiewki


Wykonanie:
Jeśli lubimy mniej słone śledzie, należy je odmoczyć w zimnej wodzie na kilka godzin przed wykonaniem sałatki. Następnie należy je pokroić w drobną kostkę i odsączyć na sitku. 
Ziemniaki należy ugotować w mundurkach, następnie pokroić w drobną kostkę, podobnie jak cebulę oraz jabłko. 
Wszystkie składniki należy ze sobą połączyć, dodać do całości buraczki obiadowe - ja wykorzystałam domowe buraczki wiórki Ogródek Dziadunia - klik
Doprawić do smaku solą i pieprzem, na koniec dodać majonez. 


Jeśli zainspirował Was mój sposób podania - zielone jabłka należy pokroić w plastry, następnie pozbawić je gniazd nasiennych. Sałatkę układać pomiędzy plastrami jabłka, na wierzchu przyozdobić kiełkami rzodkiewki. 



Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz