Ciasto pizza idealne na piknik do pracy i na drogę!

Witam Was Kochani!
Staram się wszelkimi sposobami nadrobić w ostatnim czasie wszelkie blogowe zaległości, robiąc zdjęcia do kolejnego wydania dla Rossmann (jestem już dwa numery do przodu) przypomniałam sobie o tym przepisie, którym koniecznie muszę się z Wami podzielić! :)


Przyznam nieskromnie, że to jedno z najlepszych wytrawnych ciast, jakie udało mi się do tej pory poczynić i już wprowadziłam je do stałego menu naszej rodzinki. :)
Zakochali się w nim moi wszyscy znajomi (którzy mieli już okazję je wypróbować), dostałam też wiele maili od Czytelniczek Skarbu zachwyconych tym przepisem, co bardzo mnie cieszy! :)
Ciasto to stanowiło moją propozycję na piknikowe party, jednak wiele osób zwróciło uwagę, że jest również idealne do pracy (jako lunch i przekąska) i szczególnie nadaje się na wszelkiego rodzaju podróże (czy to samochodem, czy samolotem). 
Polubi je również każde dziecię, bo smakuje jak pizza, a kto pizzy nie lubi??? :) Można w nim sprytnie przemycić kilka zdrowych składników (np. szpinak jak u mnie), a za to polubi ciasto każda Mama. :)
Naszej rodzince będzie ono towarzyszyć we wszelkich żeglarskich wyprawach! :)
Gorąco polecam ten przepis! :)


Składniki na ciasto:
250 gramów mąki
4 jajka
100 ml mleka
70 gramów oleju (zwykłego lub kokosowego)
50 ml jogurtu naturalnego
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
masło do wysmarowania formy
bułka tarta do obsypania formy

Dodatki:
100 gramów szpinaku
6 pieczarek
½ czerwonej papryki
½ żółtej papryki
120 gramów szynki konserwowej
100 gramów sera żółtego
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki masła
2 łyżeczki oregano
1 łyżeczka tymianku
sól, pieprz


Wykonanie:
Pieczarki i cebulę pokrój w kostkę, podsmaż na 1 łyżce masła. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Pokrój drobno czosnek, podsmaż wraz ze szpinakiem na 1 łyżce masła. W rondelku rozpuść 70 gramów oleju kokosowego (jeśli go używasz). Odstaw do ostudzenia. Pokrój w drobną kostkę pozostałe składniki. 
Oddziel żółtka od białek, ubij białka na sztywno, dodaj kolejno po jednym żółtku, olej, mleko oraz jogurt. Wymieszaj mąkę z proszkiem do pieczenia, dodaj do masy wraz ze wszystkimi składnikami, przyprawami oraz solą. Wymieszaj całość delikatnie i niedbale (w cieście mogą pozostać grudki).
Podłużną formę do babki wysmaruj masłem, następnie obsyp bułką tartą. Wlej ciasto do formy. Wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na minimum 1 godzinę (do suchego patyczka). 
Smacznego! :)

Komentarze

  1. Ciasto wyglada smakowicie! Mysli Pani, że z maki zytniej pełnoziarnistej to ciasto tez by wyszlo? Niestety nie moge pszennej... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Natalio witam serdecznie. :)
      Nigdy nie zmieniałam mąki na inną niż pszenna, zatem nie wiem, jaki będzie wynik ...
      Jeśli Pani spróbuje, proszę o komentarz, czy wyszło. :)

      Usuń

Prześlij komentarz