Spaghetti z cukinii

W dzisiejszych czasach trudno, szczególnie w tygodniu, stać godzinami nad "garami" - znam to z autopsji... W przypadku gonitwy czasowej nasz wybór menu jest bardzo ograniczony - najczęściej na talerzach ląduje to, co da się szybko przygotować. 
Pamiętajcie jednak, że szybko wcale nie oznacza nudno albo źle.
Szybko nie oznacza też schabowego albo mielonego, choć też nie mam nic przeciwko...
Wystarczy odrobina wyobraźni, pomysł ... I danie w mniej niż 30 minut gotowe! 
Mam dziś dla Was taki właśnie przepis, a co najważniejsze - można go swobodnie interpretować i modyfikować według własnych upodobań. Już go lubicie? :)


Składniki u mnie:
1 cukinia (na jedną osobę)
świeży tymianek
czarne oliwki
kapary
kiełki słonecznika
parmezan
sól, pieprz do smaku (z młynka, na świeżo)


Moje sugestie:
Często dokładam też do tej mieszanki suszone pomidory w oleju, jednak zabrakło tym razem. Możesz do całości dołożyć mięso, najlepiej filet z kurczaka, jeśli chcesz uzyskać bardziej treściwe danie. Dodatkowo możesz również wymieszać z cukinią ugotowany wcześniej makaron spaghetti. 


Wykonanie:
Jeśli nie posiadasz spiralnej krajalnicy lub mandoliny, najprościej będzie pokroić cukinię w cienkie plastry i następnie na małe niteczki. Najlepiej sprawdzi się temperówka do krojenia warzyw julienne lub specjalna obieraczka, jak u mnie. Kupiłam ją na miejskim targowisku od babuni chyba za dyszkę. 
Sam przepis zaś, jak już wspomniałam, według życzeń.
Jeśli lubisz surową cukinię i nie zależy Tobie na ciepłym posiłku, wystarczy ją tylko posolić, wymieszać z tymiankiem i odstawić na parę minut, aż "puści" wodę. Odlać ją, dodać pozostałe składniki i gotowe!
Jeśli chcesz ciepły posiłek a na surową cukinię masz "długie zęby" są dla Ciebie dwa wyjścia. Pierwsze: zblanszuj ją we wrzątku, następnie dodaj do niej wszystkie składniki, wymieszaj, dopraw na koniec solą i pieprzem do smaku.
Drugie: podsmaż ją wraz ze wszystkimi składnikami na patelni, najlepiej na dobrej jakości oliwie z oliwek lub, jak robię to ja - na oliwie z suszonych pomidorów.


Dodatkowa rada:
Nigdy nie wyrzucaj zalewy z suszonych pomidorów. Świetnie sprawdza się jako składnik wielu potraw i sałatek, szczególnie tych z drobiem w roli głównej.


Jeśli robisz wersję z makaronem - dodaj go na koniec do całości, wymieszaj. 
Jeśli z kurczakiem - usmaż najpierw kurczaka na oliwie z pomidorów z kilkoma gałązkami tymianku, na koniec dopraw go solą i pieprzem, odłóż go na talerzyk a tymianek wyrzuć. Na tej samej patelni podsmaż pozostałe składniki. Na koniec dodaj do całości usmażonego wcześniej kurczaka. 
Smacznego! :)

Komentarze

Prześlij komentarz